Deense auto-abonnementsdienst ervaart grote belangstelling voor franchising in BelgiëAuto-abonnementsdiens
Dribe biedt autodealers franchisemogelijkheden die bestaan uit een digitaal end-to-end-platform en een concept dat groei stimuleert door middel van flexibele abonnementen. Het platform sluit aan op de bestaande middelen en activiteiten van franchisenemers en het concept trekt Belgische autodistributeurs aan.
Dribe heeft grote plannen voor uitbreiding in België. De Deense auto-abonnementsdienst biedt Belgische autodistributeurs een unieke kans om abonnementen eenvoudig in hun activiteiten te integreren. :Dribe heeft een schaalbaar abonnementsconcept en een plug-and-play-model ontwikkelt om de positie van franchisenemers in de markt te versterken. Ze voorzien in de behoefte aan een flexibele mobiliteitsoplossing met een korte looptijd en flexibiliteit wat betreft automodel, grootte en brandstoftype.
Dribe is eigendom van Semler Gruppen, het grootste dealerbedrijf van Denemarken. Onder autodistributeurs in België is grote belangstelling voor de dienst en CEO Jesper Hill-Kjærsgaard van :Dribe is tevreden.
'We zijn heel blij met de vele aanvragen van autodistributeurs. De grote belangstelling bevestigt alleen maar dat er op de Belgische markt behoefte is aan flexibele toegang tot auto's. We merken dat veel autodistributeurs abonnementen in hun productlijnen willen opnemen, maar niet de benodigde middelen hebben om zelfstandig een nieuw bedrijfsonderdeel te ontwikkelen. Ons plug-and-play-model maakt het proces eenvoudiger', aldus Jesper Hill-Kjærsgaard.
Met het Dribe-concept kunnen franchisenemers abonnementen naadloos integreren in hun bestaande activiteiten. Door de geautomatiseerde processen voor alles van facturering tot autokeuring hoeft er minder met de hand te worden uitgevoerd. Bovendien omvat het concept geavanceerde tools voor gegevensverzameling en business intelligence voor gerichte communicatie met klanten, maar ook uitgebreide merkproducten, een geïntegreerde website en statistische modules voor een optimale bedrijfsvoering.
Succesvolle franchise in Griekenland
De gerenommeerde Griekse autodistributeur Kosmocar, die ruim 180 werknemers in dienst heeft, was de eerste internationale franchisenemer voor :Dribe. De implementatie van het abonnementsmodel heeft sindsdien geleid tot een gestaag groeiend klantenbestand en bijna 10.000 downloads van de :Dribe-app. Bovendien heeft Kosmocar enorme media-aandacht gekregen nadat 60 journalisten de lancering hebben bijgewoond. In een paar dagen tijd waren er meer dan 100 vermeldingen in de media. Dat zegt CEO Yiannis Emirzas.
'We kozen voor de plug-and-play-oplossing van :Dribe om processen te automatiseren en de bedrijfsvoering te vereenvoudigen. We zijn heel tevreden met de samenwerking. De positie van ons merk in de markt als technologisch sterk, innovatief en met een focus op de behoeften van de moderne eindgebruiker is hierdoor verbeterd. In korte tijd hebben we een nieuw en nog breder klantenbestand aangetrokken, wat voor ons een belangrijk aandachtspunt was', zegt Yiannis Emirzas.
'Alles is efficiënter geworden dankzij het digitale backendsysteem, van schaderegistratie tot facturering. Er is minder behoefte aan hulpmiddelen en de operationele efficiëntie is toegenomen. Door deze innovatieve aanpak hebben we ons kunnen aanpassen aan de veranderende markt en ons kunnen onderscheiden in een veranderende sector.
Comentários