top of page

De autoverzorgingslijn van Liqui Moly steekt in een nieuw jasje


 

De Duitse specialist voor automobielchemicaliën heeft zijn serie onderhoudsproducten volledig herzien. De nieuwe producten zijn nu, op een paar landen na, wereldwijd verkrijgbaar.

Met deze relaunch bewijst LIQUI MOLY haar kennis en innovatieve kracht op het gebied van autoverzorging. Directeur Günter Hiermaier verklaart : “Met onze nieuw gelanceerde car care-serie richten wij ons in het bijzonder op de doe-het-zelf-sector. Voor veel mensen zijn het uiterlijk en de staat van hun auto erg belangrijk. Ze koesteren en verzorgen hun heilige metaal en wij voorzien hen van de juiste producten om precies dat te doen.”  De focus van de serie, die is onderverdeeld in ruiten, lak, banden en interieur, ligt op het voordeel voor de klant. Ongeveer de helft van de autoverzorgingsproducten is nieuw in het gamma of de formules zijn herzien. “Dit zorgt ervoor dat onze producten van zeer hoge kwaliteit zijn en dat we voor elke toepassing een passend artikel aanbieden, precies zoals de klanten van LIQUI MOLY verwachten”, legt Günter Hiermaier uit. Zo zijn bijvoorbeeld de poetsmiddelen verder ontwikkeld, met name op het gebied van gebruiksgemak. De nieuwe formuleringen zijn gemakkelijker aan te brengen en op te poetsen. Nieuwe polijstsponzen en -doeken vullen het assortiment aan voor dit toepassingsgebied.

De look is opvallend: De producten worden gepresenteerd in nieuwe verpakkingen, een transparant blauw vervangt het vorige grijs. Met het gebruik van een van haar bedrijfskleuren zet LIQUI MOLY in op een hoge herkenningswaarde.  Bij de nieuwe etiketten ging het ook om een frisse uitstraling, maar vooral om gebruiksgemak. Aan de voorzijde tonen de etiketten naast de grote en daardoor goed leesbare productaanduiding het betreffende toepassingsgebied. Aan de zijkant bevindt zich een witte informatiestrook met voor- en na-afbeeldingen, productkenmerken en een praktische QR-code. De QR-code leidt consumenten naar de website van het bedrijf, waar meer informatie over het product en de voordelen ervan te vinden is - in de desbetreffende landstaal. De website bevat bijvoorbeeld toepassingsafbeeldingen en video's, maar ook veiligheidsinformatiebladen. Op de achterkant van het label staat een gedetailleerde applicatietekst zodat elke gebruiker een optimaal resultaat kan bereiken met het betreffende product. Alle teksten zijn geoptimaliseerd als onderdeel van de nieuwe release. “Met de herlancering hebben we ons tot doel gesteld om consumenten te overtuigen van de verdiensten van onze verzorgingsproducten. Dit geldt zowel voor de toepassing, het gebruik en het resultaat als voor het aantrekkelijke uiterlijk,” zegt Günter Hiermaier. “We zijn verheugd dat we onze autoverzorgingsserie nu ook wereldwijd kunnen aanbieden.”





Recente blogposts

Alles weergeven

Comentarios


bottom of page