top of page

BMW Group start invoering direct sales model in heel Europa vanaf 1 januari 2024

In 2024 start BMW Group met de uitrol van zijn nieuwe verkoopmodel. Het zal gefaseerd in heel Europa worden geïntroduceerd, te beginnen met MINI in Italië, Polen en Zweden op 1 januari 2024. De overige Europese landen volgen geleidelijk, waarbij BMW vanaf 2026 de overstap zal maken.





De aanstaande introductie is een belangrijke stap en maakt het mogelijk om alle nieuwe BMW en MINI auto’s en bijna nieuwe auto’s van BMW Group in heel Europa via een echt agentschapsmodel te verkopen. Standaard landelijke prijzen voor identieke modellen garanderen prijstransparantie voor klanten. Bovendien zal BMW Group, naarmate de overgang naar het agentuurmodel vordert, het hele aankoopproces digitaliseren, waardoor klanten kunnen kiezen tussen online en fysieke aankoopervaringen - en naadloos tussen beide kunnen schakelen. Dit alles wordt mogelijk gemaakt door een end-to-end, geïntegreerd IT-systeemlandschap - plus volledige toegang tot het vertrouwde fijnmazige retailnetwerk. “Deze overgang naar directe verkoop met retailpartners is een belangrijke mijlpaal in de herschikking van onze verkoopdivisie, die sinds 2020 aan de gang is. Het nieuwe verkoopmodel stelt ons in staat om rechtstreeks met onze klanten te communiceren en geeft de BMW Group een directe klanteninterface”, aldus Pieter Nota, lid van de Raad van Bestuur van BMW AG en verantwoordelijk voor Customer, Brand, Sales. Het agentschapsmodel biedt verkopers een toekomstbestendige basis voor hun bedrijf en een grotere planningszekerheid. Ze krijgen een vaste commissie per verkocht voertuig die nauwgezet wordt berekend en rekening houdt met alle factoren. Hetzelfde geldt voor online aankopen, waar ze volledig zullen worden vergoed voor voertuigleveringen.

Comments


bottom of page