Hankook Tire en Profile doneren samen meer dan 5 duizend euro aan SOS Kinderdorpen België dinsdag 22 september 2020

Hankook Tire en haar strategisch partner Profile hebben samen een cheque aan SOS Kinderdorpen België overhandigd na een succesvolle donatie campagne. Deze actie was in gevolg op de campagne eerder dit jaar waar ze gezamenlijk een cheque overhandigden aan Stichting van het Kind in Nederland. Gezamenlijk hebben de twee strategisch partners 5,426 euro ingezameld voor SOS Kinderdorpen. Hankook Tire werkt al sinds 2015 samen met deze NGO.

Hoofddorp/Nederland, 22 september, 2020
Hankook en Profile hebben een ontmoeting gehad met SOS Kinderdorpen in Bergen op Zoom om een cheque ter waarde van 5,426 euro te overhandigen die de twee strategisch partners in de bandenindustrie ingezameld hebben gedurende een donatie campagne in België. Hankook werkt al sinds 2015 samen met deze organisatie. SOS Kinderdorpen streeft ernaar om een veilig thuis te bieden aan kinderen die er alleen voor staan. Gedurende de lockdown periode heeft de organisatie het zwaar gehad met een toename aan kinderen die de steun van de organisatie nodig hadden. Hankook en Profile hebben hier op gereageerd door een donatie campagne te organiseren, ditmaal in België, om de organisatie wat extra steun te bieden gedurende deze moeilijke tijden. Voor elke verkochte Hankook band gedurende de campagne periode via Profile Belux, kreeg de eindgebruiker niet alleen 10-15 euro korting per band, maar werd er ook 2 euro gedoneerd aan SOS Kinderdorpen.

“Ik ben trots dat we ons netwerk en middelen kunnen inzetten om SOS Kinderdorpen te ondersteunen. Een organisatie die zich inzet om kinderen een veilig, waarde- en liefdevolle kindertijd te bezorgen.” zegt Hielke van der Scheer, sales directeur van Hankook Tire Nederland. Paul van den Acker, marketing directeur van Profile, voegt hier aan toe: “Hopelijk kunnen wij met onze bijdrage kwetsbare kinderen en families iets meer perspectief bieden naar de toekomst. In deze onzekere tijden verdienen zij het.”

Francois Dufour van SOS Kinderdorpen België: “Hankook steunt SOS Kinderdorpen internationaal al meerdere jaren. We zijn daarom verheugd om deze samenwerking op nationaal niveau ook te zien. Hankook realiseert zich de noodzaak van onze Belgische projecten die dagelijks worstelen om een warm en liefdevol huis te verstrekken aan kinderen die alleen opgroeien of op het punt staan ouderlijke steun kwijt te raken. Één op de vijfentwintig kinderen in België heeft hier mee te maken. Het feit dan Hankook ons ondanks de financiële crisis wil steunen is geweldig. We willen Hankook en de leden van Profile hartelijk bedanken. Zonder hen was deze actie niet mogelijk geweest.”

 

Van links naar rechts:
Hielke van der Scheer, sales directeur Hankook Tire Benelux; François Dufour, Corporate Partnership Manager; Paul van den Acker, marketing directeur Profile

 

In de categorie: Nieuws.