Fource introduceert bandenconcept vrijdag 25 september 2020

Fource introduceert een nieuw bandenconcept dat haar garageklanten helpt om een betere partner in banden te zijn voor de automobilist. Door middel van marketing- en technische ondersteuning en online zichtbaarheid laat de garagist met Autobandenpartner zien dat hij de expert is.

 

Banden zijn in het moderne autobedrijf een substantieel onderdeel geworden van het verdienmodel en niet meer weg te denken uit de werkplaats. De diversiteit en het assortiment is de laatste tien jaar alleen maar groter geworden. Zowel autobedrijven als automobilisten zien door de bomen het bos niet meer. De markt heeft behoefte aan een ondersteunende factor om in de steeds complexer wordende bandenmarkt te kunnen opereren. Het antwoord daarop is Autobandenpartner.

 

Schaalgrootte zonder verlies identiteit

Alle autobedrijven die zich aansluiten bij Autobandenpartner komen terecht in de garage finder op de website waardoor hij eenvoudig te vinden is voor zijn klant. ‘Het is niet weer een bordje aan de gevel. Met dit concept kent de garagist vele voordelen en willen we ook echt de consument naar hem toetrekken voor bandenonderhoud door hier een actieve (online) marketingcampagne op uit te voeren, waar we vooral focussen op veiligheid’, vertelt Johan van der Hoeven, Sales Director van Fource.

 

‘Er zijn diverse werkplaats concepten waarmee een garagist zich compleet als bandenspecialist positioneert, maar een degelijk marketingconcept, waarmee het autobedrijf kan laten zien dat hij specialist is, zonder dat hij zijn identiteit verliest, miste nog’.

 

De voordelen voor het autobedrijf:

-        Bekendheid van het concept, maar wel eigen identiteit behouden;

-        Een ruim assortiment in banden voor elk budget en in elke maat;

-        Hoge beschikbaarheid en snelle levering via het Fource netwerk;

-        Een gunstige prijsstelling, bonusregeling en regelmatig special acties;

-        Aanbiedingen op toebehoren;

-        Speciale voorwaarden voor equipment voor bandenonderhoud;

-        Diverse bandentrainingen bij Automotive Academy;

-        Marketingondersteuning;

-        Technische ondersteuning;

-        Drie jaar no-nonsens garantie op Viking, Lanvigator en Goldline banden.

 

Marketing- en technische ondersteuning

De technische ondersteuning bestaat onder andere uit diverse bandentrainingen verzorgd door Automotive Academy, ondersteuning bij TPMS-onderhoud, balanceren en uitlijnen. De marketing-ondersteuning bestaat onder andere uit POS-materiaal, banden labels, controlelijsten, twee HAH-kranten per jaar. Hiervoor hoeft het autobedrijf geen extra investering te doen, maar wel zijn doelstelling behalen. Per verkochte band spaart de garagist voor een marketingpot, waaruit hij de marketingondersteuning bekostigt. Hoe meer banden er per monteur verkocht worden, des te hoger de bijdrage is.

 

In de categorie: Nieuws.