Europese relaunch online shop woensdag 2 december 2020

Professionals willen niet lang op het Internet surfen, maar snel en gemakkelijk de beste oplossingen voor hun dagelijks werk vinden. Met de Europese webshop relaunch richt Berner zich nog meer op de specifieke wensen van haar klanten.

Verbeterde functionaliteiten

De startpagina van de webshop heeft een frisse en moderne lay-out gekregen.Naast het uiterlijk (Look) is ook het gebruik (Feel) aanzienlijk verbeterd:

  • Persoonlijke benadering per branche: op de startpagina direct kiezen welke informatie men wenst te zien: bouw/automotive/geen voorkeur
  • De pagina inhoud (producten en toepassingsgebieden) verandert op basis van de geselecteerde voorkeur. De meest relevante onderwerpen staan vooraan!
  • Beter design voor zowel desktop als mobiele weergave
  • snellere pagina-laadtijd
  • meer inhoudelijke informatie over producten, services, diensten en nieuws.

“Wij willen dat de bezoekers van onze site zich vanaf de eerste seconde op hun gemak voelen in onze webshop. Daarom is personalisatie hier van belang. Ze kunnen hun eigen profiel kiezen en zo nog sneller en gemakkelijker de juiste producten en services vinden, toegespitst op hun bedrijfsvoering,” aldus Simona Jurjens, E-commerce manager bij Berner in de Benelux.


Stabiliteit en performance

In het boekjaar 2019/20 is de online verkoop van de Berner Group met 18,2% bijzonder sterk gestegen. Sinds het uitbreken van Covid-19 zijn de elektronische bestellingen fors toegenomen.

"Gelukkig waren we goed voorbereid en hadden we onze IT- infrastructuur al vóór het uitbreken van de pandemie ingericht op meer bezoeken", aldus Bernhard Rackl, Senior Director Marketing & E-Commerce Solutions bij de Berner Group. "Hier profiteren we nu van. De webshop is een centraal instrument binnen onze omnichannel strategie; het advies dat we automotive en bouw professionals geven moet online net zo goed zijn als van onze buitendienst en klantenservice".


 

 

In de categorie: Nieuws.