Autodistribution Nederland (Doyen/PHE) doet zijn herintrede op de Nederlandse markt donderdag 8 oktober 2020

Op 22 september 2020 werden alle API-leden van Doyen Auto Nederland uitgenodigd te Ermelo voor een algemene vergadering.

Tijdens deze bijeenkomst werd het vernieuwde Autodistribution Nederland samen met een nieuw AD-garagenetwerk voorgesteld aan alle leden. Deze aankondiging werd door alle leden positief onthaald waarna het overgrote deel hun mondeling akkoord hebben gegeven om de overstap te maken.

 

Autodistribution Nederland kan bij de ontwikkeling van beide AD-netwerken op de volle steun van haar internationale moedermaatschappij Parts Holding Europe (PHE) rekenen en zet hiermee zijn strategie en ontwikkelingen verder in de Benelux benadrukt Gunter Mareels (Director Autodistribution Benelux).

 

“In de huidige aftermarket in Nederland heeft Doyen alle troeven in handen om uit te groeien tot een referentie, een internationaal merk (AD), complete en innovatieve concepten die voldoen aan de behoeften van grossiers en garages, een erkend product- en dienstenaanbod, een efficiënte logistiek en "onafhankelijke grossierspartners" die betrokken zijn bij de strategie en de ontwikkeling van de netwerken, stelt Patrice Astor (CEO van  Doyen n.v. .

 

De ontwikkeling van onze netwerken is gebaseerd op drie pijlers, COMPETITIVITEIT, COMMUNICATION en een COMPLEET-aanbod (gamma, Europese garantie, private label, een garagenetwerk,...) en grossierpartners die vastberaden zijn om op lange termijn te slagen. "Wij kiezen voor lokale helden die waarde hechten aan zelfstandigheid op zowel grossiers- als garage niveau en die bereid zijn om samen te werken en zo te zorgen voor een sterk landelijk netwerk", benadrukt Kees Willemsen, Sales Director Autodistribution Nederland. Het sleutelwoord van de nieuwe organisatie is "SAMEN": samen de markt analyseren, samen een strijdplan opstellen en allemaal in dezelfde richting gaan.

 

Autodistribution Nederland richt zich in eerste instantie op de onafhankelijke en zelfstandige grossier in Nederland. Grossiers die begrijpen dat samenwerken met collegagrossiers in combinatie met een internationale uitstraling en dito concepten, een unieke kans is voor succes op de korte en vooral op langere termijn. “Wij kiezen voor lokale helden die zowel op grossiers- als garageniveau onafhankelijkheid hoog in het vaandel hebben staan. Die bereid zijn samen te werken en zo voor een sterk landelijk netwerk zorgdragen”, benadrukt Kees Willemsen, sales director Autodistribution Nederland. Het sleutelwoord in de nieuwe opzet is “SAMEN”. Samen de markt analyseren, samen een strijdplan maken en allemaal aan dezelfde kar trekken. Dit alles met voldoende ruimte om jezelf als individuele grossier te profileren in de lokale markt.

 

We hebben ons gericht op een aanbod van drie aanvullende garageconcepten.: Garage AD Expert, Garage AD en TechExpert om voor iedereen een oplossing te bieden volgens de wensen of behoeften van onze partners. Onze garageconcepten richten zich op training, hotline, toegankelijkheid van technische gegevens, remote solutions en innovatieve mogelijkheden zoals het uitlenen van gereedschappen, uitgebreide garanties in samenwerking met bepaalde apparatuurfabrikanten, enz... .

Kees Willemsen: "Ons doel is duidelijk: het zo snel mogelijk opbouwen van een netwerk van kwaliteitsgroothandels die onze visie ondersteunen. Partners waarmee we samen een landelijk netwerk van garages kunnen opbouwen, waarbij we kunnen rekenen op het enthousiasme van het team van Autodistribution Nederland".

"Dit is een fantastisch project waar het hele team van Autodistribution Nederland, evenals onze bestaande en nieuwe klanten, naar uitkijken", aldus Patrice Astor (CEO Doyen n.v.).

 

In de categorie: Nieuws.